У радянські часи раціоналізаторській та винахідницькій роботі приділяли велику увагу. Друкувалися журнали «Наука и жизнь», «Изобретатель и рационализатор», «Техника молодежи»… На всіх великих підприємствах були штатні інженери із винахідницької та раціоналізаторської роботи. Жодну раціоналізацію не лишали без уваги. В Україні цю роботу закинули, а згодом поступово стали відроджувати. На адресу редакції прийшла раціоналізаторська пропозиція Василя Дубровного, тож ми вирішили надрукувати у журналі «Лісовий вісник» і започаткувати нову сторінку раціоналізатора та винахідника.
Не важливо те, що пан Василь вносить пропозицію щодо вдосконалення пил радянського виробництва, які досить складні у використанні. Важливим є те, що він дає поштовх у розвитку раціоналізаторської роботи. Редколегія Доброго дня вам, панове із редакції журналу «Лісовий вісник»! У продажу є дуже багато сучасних бензопил для дерева. Але в людей ще багато збереглося бензопил виробництва «СРСР» марки «Дружба-електрон» і «Урал-електрон». Люди бережуть їх як пам’ять про свою молодість, досягнення праці. Але ці бензопили мали недолік – споживання великої кількості палива (бензину). Пропоную свою конструкцію магнета «МБ-1», за допомогою якого можна економити паливо. Економія відбувається завдяки удосконаленню і модернізації магнета «МБ-1». Деякі деталі можна знайти в старих напівпровідникових телевізорах виробництва «СРСР». Деталі: Д 1-4 – діоди, не менші, ніж на 100 міліампер, 400 Вольт; Д 5 – не менше 100 міліампер, 100 Вольт; Д 6 – стабілітрон Д 815 А; Д 7 – тиристор КУ 202 Н (або будь-який, що не менше, ніж на 400 Вольт, 10 Ампер); Д 8 – аналог Д 5; Д 9 – КУ 201 (із будь-якою буквою в кінці); Д 10 – стабілітрон від 3,5 Вольт до 5 Вольт; С – конденсатор метало-паперовий не менше 2-х мікрофарад 630 Вольт; КЗ – котушка запалення автомобільна; ГК – генераторна котушка; КУ – котушка управління; R1 – підбираємо при настройці приблизно 59 Ом; R2 – підбираємо при настройці від 0,5 Ома до 5 Ом. Зазор на свічці запалення такий, як в автомобілі. Схеми «А», «Б», «В» подібні, тільки різниця в управлінні тиристора Д7. Ці схеми є зовнішнього кріплення на корпусі бензопили. Генераторну котушку і котушку управління зі схемою з’єднуємо чотирижильним гнучким проводом. P.S. Буду дуже вдячний, якщо ви надрукуєте мою адресу з номером мобільного. Цікаво буде дізнатися думку читачів.
Вул. Лесі Українки, 24, с. Спас, Рожнятівський р-н, Івано-Франківська обл. 77 624 Тел.: 097 775 36 13 З повагою Василь ДУБРОВНИЙ
|